سفرنامه لارستان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 11 آذر 1391
بازدید : 1641
نویسنده :

اگر به شهرهای جنوبی و شهرهای دریایی رجوع کنید،‏ تازه می فهمید لار مرکز لارستان بزرگ خیلی هم شهر خوش اب و هوایی است؛ چون شیراز که زمانی به خوش اب و هوایی معروف بود،‏ در حال حاضر که هزار هکتار از دوهزار هکتار درختان ان را اتش زده اند یا قطع کرده اند هوا حدود دو یا سه درجه گرمتر شده است و اب و هوای ان با لار زیاد تفاوتی نمی کند.

ولی هوای این شهر با شهری مثل بندرعباس کاملا متفاوت است و بقول اهالی بندرعباس،‏ اینجا اگر دو ماه هوا گرم است برعکس در بندر عباس دو ماه هوا مساعد است‏!‏‎

بعد از حدود شش ماه که قدم به این شهر گذاشتم،‏ بناها و ساختمانهایی را مشاهده کردم که ساختشان کامل شده بودو بناهای جدیدی بیرون از شهر قابل مشاهده بود.

این شهر از بهترین شهرهای ایران است که مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین ‏‏‏)ع‏( در ان بخوبی اجرا می شود و تقریبا تمام لاری هایی که به اجبار یا به دلخواه از شهر لار به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند،‏ در ایام عاشورا حتما به این شهر مراجعت می کنند و حتی از دیگر شهرهای لارستان به اینجا می ایند چون اهالی این شهر،‏ دهه محرم را به زیبایی و عظمت هرچه تمام تر برگزار می کنند.

یکی دیگر از جاذبه های این شهر،‏ بازار قیصریه است که در شهر قدیم لار قرار دارد و از هرکسی ادرس ان را بپرسید بی درنگ شما را راهنمایی خواهد کرد.

این بازار در خیلی از شهرها که همان شهرهای جنوبی کناره خلیج فارس است بخوبی شناخته شده است و حتی اگر اسم ان را ندانند،‏ ولی می دانند که بازار بزرگی ‏‏[و خوبی‏] در لار وجود دارد و بخاطر این بازار که اوازه اش مرزها را درنوردیده دوستان، ‎‏ خانواده ها‎و جالب ان که [زنان ‏‏‎ سرپرست خانوار‏] و دختران شاغل با هم قرار می گذارند که بخاطر این بازار دیدنی رنج سفر را بر خود هموار سازند و مخصوصأ بخاطر خرید پارچه و طلاجات به لار بیایند چون طلا فروشی ها می گویند طلای لار از طلای شیراز ارزان تر و خرید ان بصرفه تر است.

__________________________________________

‎پی نوشت:‏ -1 لار از شهرهای جنوب استان فارس است.

‏. .

-2برگرفته از:‏ ‏privacy.rozblog.com




:: موضوعات مرتبط: سفرنامه ها , ,
:: برچسب‌ها: , لارستان بزرگ , سفرنامه لارستان , ,

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com